Familie-van-Bemmel.reismee.nl

Spanje, Chiclana de la Frontera

Hallo allemaal,

Nog een paar dagen en dan vertrekken we voor 2,5 week naar Spanje. Maandag vertrekken we vanaf Schiphol naar Sevilla. Duur van de vlucht is ongeveer 3 uur. Van daaruit gaan we met de huurauto naar Chiclana. Dat is dan ongeveer nog 1,5 uur rijden.

Daar aangekomen een beetje bijkomen en dan wat boodschappen doen.

Ik zal hier onze belevenissen met jullie delen. Hopelijk komen jullie hier af en toe even kijken hoe we het daar hebben. Tot later....

Liefs,

Familie van Bemmel

KLAAR VOOR VERTREK

Maandag 11 augustus

Vanmorgen rond half 11 komt de taxi ons halen. Na een voorspoedige rit arriveren we bij Schiphol. We geven de koffers af en gaan nog even op het panoramadek kijken. Hier kun je de vliegtuigen zien opstijgen en landen.

ONS VLIEGTUIG

Na een kleine vertraging, vertrekken we rond half 2 vanaf het vliegveld (er moest nog een neuswiel worden vervangen). Om kwart over 4 landen we op Sevilla. We moeten even wachten op de koffers en gaan dan de auto halen. Een mooie Peugeot 208. Gelukkig past alle bagage achterin.

UITZICHT VANUIT HET VLIEGTUIG

Rond half 7 komen we aan op het sleuteladres, waar een aardige meneer ons naar de vakantiewoning begeleid. Hij legt ons het een en ander uit en vertrekt dan weer. Wij gaan onze spullen uitpakken, en daarna snel boodschappen doen. We eten lekker makkelijk een soepje met stokbrood. Het is dan inmiddels half 9. We zitten nog even in de tuin, kijken nog wat TV en gaan dan lekker slapen....

Dinsdag 12 augustus

Rond een uur of half 9 zitten we aan het ontbijt. Maren en Lasse kunnen niet wachten om in het zwembad te duiken, dus die kleden zich snel om. Ze zijn niet uit het zwembad te slaan. Aan het eind van de ochtend gaan we snel even boodschappen doen. We lunchen rond half 1 en daarna duiken Maren en Lasse het zwembad weer in. Straks (rond een uur of 4) rijden we richting het strand, om daar een lekkere koele duik in zee te nemen. Voor vanavond staat er bloemkool met aardappels op het menu. Morgen wordt onze dag vast een stukje actiever. Voor vandaag lekker rustig aan...

PLAYA DE BAROSSA

Woensdag 13 augustus

Vandaag gaan we naar Cabo de Trafalgar. Hier staat een mooie vuurtoren en je hebt een mooi uitzicht over zee. Je kunt zelfs een klein stukje van Afrika zien liggen.

FARO DE TRAFALGAR

Daarna gaan we even naar het strand wat er vlakbij ligt. Hier zijn de golven een stuk rustiger, dan waar we gisteren waren.

We eten nog even een ijsje en rijden dan richting de Hipermercado om boodschappen te halen.

Thuis gekomen direct het zwembad weer in. Het is vandaag een stukje warmer dan gisteren. Dus een beetje afkoeling is welkom. Na het eten staat er nog een speurtocht op het programma. De rest van de avond doen we rustig aan. Morgen staat er weer iets leuks op het programma...

Donderdag 14 augustus

Vandaag gaan we naar Jerez de la Frontera. NaarReal Escuela Andaluza del Arte Ecuestre,een leuke paardenshow.

Als we aankomen is het al aardig druk. Gelukkig kunnen we nog kaartjes krijgen voor de show van vandaag. De show begint om 12 uur en duurt ongeveer 1,5 uur.

Na de show rijden we naar huis. Eerst natuurlijk even badderen in het zwembad. Daarna wordt er een speurtocht door Maren en Lasse gemaakt, en wij mogen speuren... Dan lekker pizza eten. Daarna rijden we nog even naar het strand om daar nog een lekkere duik te nemen.

Rond een uur of 8 rijden we weer naar huis.

We gaan even in bad en kijken nog wat tv, om dan weer heerlijk naar ons bed te gaan. Tot morgen...

Vrijdag 15 augustus

Vandaag blijven we tot het eind van de middag thuis. Lasse hangt de was even op voor mama en we zwemmen lekker in het zwembad, en eten tussen de middag warm.

ONZE HULP IN DE HUISHOUDING

Dan hoeven we vanavond alleen een broodje mee te nemen.

Aan het eind van de middag rijden we naar Cadiz. We parkeren de auto in een grote parkeergarage en lopen naar het centrum. Daar staat de kathedraal van Cadiz.

KATHEDRAAL VAN CADIZ

Eerst bekeken we de oude kerk, en daarna liepen we door naar de toren van Cadiz.

Toen we doorliepen richting zee, vond papa nog even 150 euro op straat. Dat was een meevaller! Nadat we even bij zee hadden gekeken, liepen we door naar het park. Daar hebben we een broodje gegeten en daarna nog een ijsje gehad.

WILDE ARA IN HET PARK

We zijn via de weg langs de zee weer terug gewandeld naar de auto. Omdat het meer dan 3 kilometer was, hebben Lasse en Maren nog 5 punten verdiend.

Toen we thuis kwamen hebben we nog een broodje gegeten en nog even lekker gezwommen.

Zaterdag 16 augustus

Na het ontbijt zijn we naar de dierentuin in Jerez de la Frontera geweest. We waren er al op tijd, zodat de dieren nog een beetje actief zijn. Het is niet zo'n grote dierentuin, maar er waren wel veel dieren te bekijken. We hebben vleermuizen,otters en lemurapen gezien. Deze maakten een hoop herrie.

BABY VLEERMUIS IN EEN MELOEN

Rond half 1 hadden we alles gezien en zijn we weer naar huis gereden.

Vanmiddag hebben we alleen maar gezwommen. Vanavond hebben we paella gegeten. Zelf gemaakt door onze chef papa. Daarna hebben we nog een nieuw spel van Lasse gespeeld. Mama en Lasse hebben gewonnen...

MAREN SPRINGT IN HET ZWEMBAD

Zondag 17 augustus

Het was een dag met heel veel wind. We zijn de dag rustig thuis begonnen. Maar als we in het zwembad wilden zwemmen, dan moesten we eerst de dennennaalden uit het zwembad vissen. Deze werden door de wind het zwembad in geblazen.

DENNENNAALDEN VISSEN

Later op de dag zijn we naar Conil de la Frontera gereden. Het was de bedoeling om via het strand naar een toren te wandelen, maar al snel is besloten om terug te gaan. Het werd meer een zandwandeling dan een strandwandeling.

WEGWAAIEN OP HET STRAND

In het centrum hebben we nog wat rondgekeken en een ijsje gegeten.

's Avonds hebben we nog lekker gebarbequed, en nog een film op tv gekeken.

BBQ

Maandag 18 augustus

Ook vandaag de ochtend rustig aan gedaan. Samen met papa even in het zwembad gezwommen. Rond een uur of 12 zijn we naar Aqualand gereden. Aqualand is een park met veel glijbanen en veel water. Eerst hebben we een plekje gezocht in de schaduw en een broodje gegeten.

AQUALAND

Toen was het tijd om de eerste glijbaan uit te proberen. We moesten wel even wachten, maar het was wel de moeite waard. Hij ging lekker snel.

DE 1E GLIJBAAN

Toen een glijbaan met een matje en de kamikaze... Even een korte pauze, en toen de glijbaan met de banden. Deze was ook supercool. Aan het eind van de dag nog even in het kinderbad gespeeld.

KINDERSPEELBAD

En daarna zijn we naar de McDonalds gereden om een patatje te halen.

Toen we thuis waren hebben we mama in het zwembad gegooid met haar kleren aan. En we kregen er ook nog punten voor. Daarna heeft Lasse Maren ook nog met haar kleren aan in het zwembad gegooid. Een leuke afsluiting van de dag.

Dinsdag 19 augustus

Na het ontbijt doen Maren en Lasse, samen met papa een parcourt rond het zwembad. Nu doet er ook een bootje mee.

PARCOURT IN HET ZWEMBAD

We hebben Maren en Lasse ook een nieuw spel geleerd, eenentwintigen.

Na de lunch lopen we richting een natuurgebied in Chiclana, maar echt leuk is het niet. Veel te warm en het natuurgebied ligt onder de troep.

Na het avondeten rijden we nog even naar het strand. Maren en Lasse nemen nog een duik in zee en daarna zien we de zon onder gaan in zee (met een ijsje in de hand).

ZONSONDERGANG

Woensdag 20 augustus

Vandaag beginnen we rustig bij het vakantiehuisje. Het is eerst een klein beetje bewolkt maar later schijnt de zon weer lekker. Michael heeft weer een speurtocht voor Maren en Lasse gemaakt.

Rond half 4 vertrekken we richting Tarifa, om mee te gaan met een walvisexcursie. Om half 6 vertrekken we voor een tocht van 3 uur. Al snel zien we de eerste walvis (in de verte) en even later een groep dolfijnen. In totaal zien we 4 verschillende soorten dolfijnen en een walvis. De orka's hebben zich helaas niet laten zien.

TUIMELAARS

Na de tocht nog even een ijsje en dan naar huis. Al snel vallen Maren en Lasse in slaap in de auto. Dus als we thuiskomen snel naar bed (nog wel even wat drinken natuurlijk).

Donderdag 21 augustus

Ook vandaag blijven we bij het vakantiehuis. Lekker rustig aan, een beetje zwemmen, spelletje kaarten, speurtochtje...

´s Avonds rijden we nog wel even naar zee om een duik te nemen. Dit keer bij het strand van Sancti Petri. Hier geen golven, maar wel veel bootjes en surfers. Maren en Lasse oefenen een beetje beachball.

POTJE BEACHBALL

Vrijdag 22 augustus

Vandaag gaan we naar Chipiona. Hier staat de 3 na hoogste vuurtoren van de wereld. Helaas kunnen we niet mee met de rondleiding, want die is al vol tot 2 september. Dus moeten we het doen met het uitzicht vanaf beneden.

FARO DE CHIPIONA

Daarna lopen we over de boulevard naar een mooie kerk. We bekijken het interieur en lopen dan richting de auto.

SANTUARIO DE NUESTRA SENORA DE REGLA

We rijden nog naar El Puerto de Santa Maria om daar nog een kadootje voor Maren en Lasse te kopen. Beide kiezen nieuwe zwemkleding.

De rest van de dag zijn we in en om het zwembad te vinden. We doen nog een fotospeurtocht, en eten een tosti. Later die avond kijken we samen nog een film.

Zaterdag 23 augustus

Vandaag doen we om het huis een fotospeurtocht. Maren en Mike maken foto´s, en Lasse en ik moeten de voorwerpen zoeken. Bij elk voorwerp zit een letter waar je uiteindelijk een woord mee moet maken. Leuk om te doen...

Aan het eind van de dag rijden we weer richting het strand, iets meer naar het zuiden. We nemen broodjes mee zodat we op het strand kunnen eten. Weer leuke golven om in te spelen. Thuis kijken we nog een film, en dan naar bed.

Zondag 24 augustus

Vandaag maken we opdrachten voor elkaar. Wij voor Maren en Lasse, en zij voor ons. Elke opdracht die goed is gedaan, is goed voor een letter. Die vormen weer een woord.

Rond half 4 rijden we naar de plek waar de Vuelta langs komt. We hoeven gelukkig niet lang te wachten. Eerst een kopgroep met 4 renners. Daarna het peloton. We hebben nog een bidon van de Zwitserse ploeg te pakken gekregen. Een leuke souvenir.

Aan het eind van de middag weer naar het strand. Weer lekker spelen in de golven en op het strand een potje beachball.

Maandag 25 augustus

Vandaag rijden we naar het centrum van Chiclana. Hier zijn we nog niet eerder geweest, dus dat wordt na 2 weken wel tijd. We parkeren de auto en gaan op zoek naar het centrum. Eerst komen we op een brug over de Rio Iro. Hier staat een heel apart beeld.

Daarna lopen we het centrum in. We kijken in wat winkels en pakken een terrasje om een beetje te drinken. Het is behoorlijk warm. Rond een uur of 1 komt de Vuelta weer door de stad. Dus daar gaan we ook nog even kijken.

Rond een uur of 2 gaan we weer richting huis. Hier nemen we een verkoelende duik in het zwembad. Vanavond gaan we nog even naar het strand.

Dinsdag 26 augustus

Vandaag gaan we na het ontbijt nog een keer naar Cadiz. De stad ligt feitelijk tussen twee wateren in. Het is een drukke stad met veel lange smalle straten. Er worden veel statige panden opgeknapt.

In Cadiz kopen we voor Maren een waaier die met de hand beschilderd is. Dan piept ze wat minder dat ze het zo warm heeft. Op de terugweg rijden we nog langs een groot winkelcentrum in San Fernando. Hier kopen we voor Lasse nog een cap van Real Madrid.

Thuis maakt papa nog even een aantal puzzelopdrachten voor Lasse en Maren. De opdracht om met de ogen dicht om het zwembad te lopen bekoopt Maren met een schaafwond. Maar de opdracht heeft ze verder gewoon afgemaakt.

Papa zwemt weer even wat banen. Uiteindelijk komt hij uit op 2600 banen deze vakantie.....

opa marcel en oma leny

Leuke foto;s en een mooi verslag

Opa Koos

Mooi verslag en foto's!!
Hoe heet het nieuwe spel?

Maren

5 crowns, een kaartspel dat op rummycub lijkt

Opa Koos

Fantastisch die glijbanen .
Zou ik ook wel van af willen glijden.
Ik hoop dat jullie ook leuke filmpjes hebben als je terug bent!!!